Kysymys: Varaan ja maksan asunnon tai huoneen verkkokaupassa. Kuinka saan vahvistuksen ja asunnon osoitteen?
Vastaus: Majoittuja saa majoituskohteen tarkan osoitteen ja majoittajan yhteystiedot varauksen tekemisen jälkeen sähköpostitse varausvahvistuksen yhteydessä. Myös varauksen tekijän yhteystiedot välitetään majoittajalle varausvahvistuksen mukana. Jos varausvahvistusta ei näy inboxissa, kannattaa tarkistaa roskapostikansio.
Kysymys: Mistä saan varaamani majoituskohteen avaimet saapumispäivänä?
Vastaus: Tieto majoituskohteen avainten luovutuskäytännöstä mainitaan asunnon ilmoituksessa ja varausvahvistuksessa. Saapumisaika ja avainten luovutuksen järjestelyt on aina sovittava ennakkoon majoittajan kanssa. Visit Pori Oy ei ole vastuussa avainten luovutukseen liittyvistä järjestelyistä.
Kysymys: Miten majoituskohteet hinnoitellaan?
Vastaus: Majoituksen hinta määräytyy majoituskohteen tyypin (kokonainen asunto vai huonemajoitus) sekä kohteessa olevien vuodepaikkojen määrän mukaan. Vuodepaikaksi lasketaan 120 cm leveyteen asti vuode yhdelle hengelle ja yli 120 cm leveä vuode lasketaan parivuoteeksi eli kahdeksi vuodepaikaksi. Vuodepaikoiksi luetaan sängyt ja vuodesohvat. Majoituksen hintaan lisätään aina 11 € (sis. ALV 24 %) palvelumaksu/varaus.
- Esim. Yhden vuodepaikan asunnon hinta on 135 €/yö, kahden tai useamman vuodepaikan asunnon hinta on 90 €/vuodepaikka/yö. Majoitushintoihin lisätään aina palvelumaksu 11 €/varaus.
Kysymys: Sisältyvätkö lakanat ja pyyheliinat hintaan?
Vastaus: Majoitukseen sisältyy lakanat sekä yksi iso ja yksi pieni pyyheliina/vuodepaikka/majoitusaika.
Kysymys: Voinko odottaa majoituskohteelta samaa varustelutasoa kuin omassa kodissani?
Vastaus: Jokainen majoituskohde on erilainen. Osa asunnoista on porilaisia koteja, osa vuokrakäytössä olevia asuntoja. Ruoanlaittomahdollisuus vaihtelee kohteittain. Visit Pori Oy ei vastaa huoneiston kunnosta, varustelusta eikä sen sijainnista. Huomioithan, että koska kyseessä ovat yksityisasunnot, ovat ne eri tasoisia sekä eri tavoin sisustettuja ja varusteltuja. Kaikista majoituskohteista ei automaattisesti löydy esimerkiksi kahvinkeitintä, televisiota, autopaikkaa tai saunaa, vaan varustelu vaihtelee kohteittain. Katso asunnon kuvat ja lue asunnon kohdekuvaus tarkasti ennen varauksen tekoa.
Kysymys: Jos olen varannut esim. neljän hengen asunnon, voiko sinne mennä viides henkilö omalla patjalla?
Vastaus: Majoituskohteet on hinnoiteltu niissä olevien vuodepaikkojen mukaan, eikä majoituskohdetta saa ilman majoittajan lupaa käyttää useampi henkilö kuin mitä on ilmoitettu. Lisävuodepaikasta tulee sopia suoraan majoittajan kanssa ja tarvittaessa Visit Pori Oy voi toimia laskuttavana tahona osapuolten välillä.
Kysymys: Jos lapsi (alle 12-v.) nukkuu vieressä, meneekö hänestä maksu?
Vastaus: Mikäli lapsi (alle 12-v.) nukkuu vieressä, hänestä ei peritä maksua, mutta jos hän tarvitsee oman vuoteen, siitä menee normaali maksu.
Kysymys: Voiko asuntoon tuoda lemmikkieläimen?
Vastaus: Lemmikkejä ei saa tuoda majoituskohteisiin ilman majoittajan erillistä lupaa. Lemmikkiystävälliset majoituskohteet voi suodattaa hakutuloksiin erikseen.
Kysymys: Voiko alle 18-vuotias varata majoituksen vaikka kaverinsa kanssa?
Vastaus: Majoituskohteita vuokrataan vain täysi-ikäisille, alle 18-vuotiaat ovat tervetulleita täysi-ikäisen vuokraajan seurassa.
Kysymys: Voinko perua varaamani asunnon tai huoneen kuluitta?
Vastaus: Peruutusehdot on kirjattu majoittujia koskeviin ehtoihin.
Kysymys: Mihin aikaan asuntoon voi mennä? Milloin asunto pitää luovuttaa?
Vastaus: Majoituskohde on vieraiden käytössä saapumispäivänä klo 14 alkaen. Majoituskohteen luovutus on lähtöpäivänä klo 12 mennessä.
Kysymys: Mikäli vuokraamassani asunnossa tai sen kunnossa on huomautettavaa, mitä teen?
Vastaus: Asiakkaan on dokumentoitava (valokuva, video) havaittu ongelma ja otettava välittömästi yhteyttä Visit Porin toimistoon, yksityismajoitus@pori.fi. Reklamaatioita, jotka ovat tulleet majoittumisen jälkeen, emme käsittele.
Kysymys: Olen varannut asunnon useammaksi päiväksi. Käykö siellä välillä siivooja?
Vastaus: Asiakas huolehtii itse majoituskohteen siivouksesta koko majoituksen ajan. Asiakas on velvollinen tekemään myös loppusiivouksen.
Kysymys: Kuinka loppusiivous hoidetaan?
Vastaus: Asiakas luovuttaa majoituskohteen lähtöpäivänä siivottuna, astiat tiskattuina ja roskat vietyinä. Loppusiivous tehdään majoituskohteesta löytyvillä siivousvälineillä.
Kysymys: Miten toimin vahingon sattuessa?
Vastaus: Asiakas/varaaja on velvollinen korvaamaan kaiken aiheuttamansa vahingon suoraan huoneiston omistajalle/haltijalle.
Kysymys: Mikäli koko tapahtuma, johon olen omatoimisesti varannut majoituksen, peruuntuu – saanko jo maksamani majoitusmaksun kokonaisuudessaan takaisin?
Vastaus: Mikäli majoitus joudutaan perumaan ylivoimaisen esteen vuoksi, palautetaan maksettu majoitusmaksu kokonaisuudessaan majoittujalle vähennettynä 11 € peruutusmaksulla. Ylivoimaisella esteellä tarkoitetaan sellaista odottamatonta tapahtumaa, johon osapuolet eivät ole voineet vaikuttaa ja joka ei johdu osapuolten laiminlyönnistä (esimerkiksi sota, luonnonmullistus, pandemia tai viranomaisen antama kielto tai määräys).